Weekend z jogą na Mazurach - pożegnanie lata nad jeziorem Roś

joga-wyjazd

Zapraszamy na aktywny weekend z jogą na Mazurach w Hotelu Joseph Conrad. Łapiemy ostatnie promienie słońca i korzystamy z ciepłych, wrześniowych dni. Codzienna praktyka jogi (różne bloki tematyczne), pyszne, wegetariańskie posiłki oraz relaks w malowniczym otoczeniu, nad samym jeziorem.

Hotel Joseph Conrad jest położony wśród zieleni nad jeziorem Roś, z prywatnym zejściem i plażą. Jest to wyjątkowo kameralne i przytulne miejsce, idealne dla wszystkich chcących odpocząć od zgiełku miasta.

Wyjazd jest doskonałą okazją, aby naładować baterie przed chłodniejszymi miesiącami, zregenerować się i aktywnie spędzić weekend. Wrócimy wypoczęci i ze świeżą energią, aby stawić czoła jesieni

Proponujemy dwie sesje jogi dziennie po 1,5h – dynamiczną vinyasę rano oraz łągodną jogę na dobranoc, zakończoną długim relaksem. Dodatkowo w sobotę zapraszamy na dwugodzinny warsztat jogi dla bioder. Każda praktyka będzie miała temat przewodni – więcej szczegółów w planie wyjazdu na dole.

Jakie korzyści niesie praktyka jogi?

  • pomaga uelastycznić ciało i uwolnić je od napięć
  • wzmacnia mięśnie (w tym mięśnie posturalne, odgrywające ważną rolę w kondycji naszego kręgosłupa)
  • uczy świadomego oddechu, który w filozofii jogi jest nicią łączącą ciało i umysł – opanowując głęboki, równy oddech oraz aktywując przeponę nie tylko lepiej dotleniamy tkanki, ale też zyskujemy cenne narzędzie do redukowania stresu
  • pomaga zyskać świadomość ciała, co przekłada się na łatwiejsze opanowanie wielu dyscyplin sportowych, np. pływania czy surfingu
  • poprzez umiejętne dopasowanie asan przyczynia się do przywrócenia równowagi w ciele oraz do poprawy zdrowia (zarówno fizycznego, jak i psychicznego)

Praktyka jest skomponowana w taki sposób, aby była odpowiednia zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki na macie, jak i tych bardziej zaawansowanych. Na zajęciach poznasz różne wersje asan, dzięki czemu poradzisz sobie nawet, jeśli do tej pory nie miałeś/aś z jogą nic wspólnego.

Do dyspozycji mamy piękną, nowoczesną salę z przeszkleniami, zapewniającą dużo przestrzeni i światła. Jeśli pogoda pozwoli, planujemy również praktykę na świeżym powietrzu.

Będzie też czas na spacery (w pobliżu znajduje się piękna i dzika Puszcza Piska) oraz relaks w hamaku w zielonym zagajniku tuż przy jeziorze.

Na miejscu będzie również trener pływania, dlatego dla chętnych proponujemy pływanie open water w jeziorze w cenie wyjazdu (dla osób mających opanowane przynajmniej podstawy umiejętności pływackich).

Co zabrać ze sobą?

  • wygodne ubrania sportowe – najlepiej legginsy i przylegającą górę (również w wersji z długim rękawem)
  • ciepłą bluzę i skarpety na relaks
  • matę do jogi
  • jeśli posiadasz – pasek do jogi
  • opcjonalnie niewielki kocyk
  • uśmiech – zawsze się przydaje 🙂

PLAN WYJAZDU

Piątek, 18.09

16:00 – przyjazd i zakwaterowanie

18:00 – zapoznanie z grupą

18:30 – 20:00 – joga – ulga dla pleców / praktyka skoncentrowana na niwelowaniu napięć z obszaru pleców, szyi i karku – idealna po całym tygodniu w pracy

20:15 – kolacja

Sobota, 19.09

7:30 – 9:00 – joga dynamiczna – energetyczna vinyasa skoncentrowana na wzmacnianiu całego ciała, szczególnie mięśni pleców, ramion i nóg

9:15 – śniadanie

czas wolny / idealna okazja do spacerów po lesie lub relaksu w hamaku.

Dla spragnionych dodatkowych aktywności i wody pływanie open water w jeziorze pod okiem wykwalifikowanego trenera.

13:00 – obiad

15:00 – 17:00 – warsztat – joga dla bioder (teoria & praktyka) / napięcia w okolicy bioder są zmorą osób mających siedzącą pracę, ale problem ten często dotyczy również biegaczy oraz osoby intensywnie trenujące siłowo. Spięte mięśnie w tym obszarze nierzadko przyczyniają się do nieprawidłowego ułożenia miednicy, co z kolei przekłada się na problemy z kręgosłupem. W trakcie warsztatu dowiemy się, jak samodzielnie za pomocą jogi pracować z biodrami.

czas wolny

18:30 – 20:00 – łagodna yin yoga na zakończenie dnia (joga powięziowa, doskonale wycisza układ nerwowy – podczas praktyki pozostajemy w każdej pozycji przez kilka minut)

20:15 – kolacja

Niedziela, 20.09

7:30 – 9:00 – joga dynamiczna – siła & równowaga / podczas praktyki skoncentrujemy się na asanach w największym stopniu wzmacniających mięśnie głębokie – nie zabraknie planków i pozycji balansowych (poziom zaawansowania dopasowany do uczestników)

9:15 – śniadanie

czas wolny / relaks lub pływanie w jeziorze dla chętnych

14:00 – obiad

Po obiedzie pożegnianie i wyjazd.

O PROWADZĄCEJ

Asia Głuchowska – nauczycielka jogi certyfikowana przez Yoga Alliance (RYT 200). Od ponad dwóch lat uczę jogi i dzielę się miłością do świadomego ruchu. Praktykuję i uczę w stylu vinyasy, która jest dynamiczną formą jogi, opartą na płynnym ruchu połączonym z oddechem.  Z przyjemnością obserwuję, jak regularna praktyka wpływa na moich podopiecznych, a moją misją jest szerzenie jogi jako sposobu na zdrowe ciało i spokojny umysł, co przekłada się na szczęśliwsze i bardziej zrównoważone życie. Mam za sobą wiele godzin prowadzenia zajęć, w trakcie których uśmiech i pozytywne nastawienie, jak i skoncentrowanie na potrzebach uczniów zawsze są na pierwszym miejscu.

Na ten wyjazd mamy ograniczoną liczbę miejsc, więc jeśli jesteś zainteresowany/a, nie zwlekaj z zapisem.

ZAPISY:

klub@palestraplywania.pl

+48 606 412 666 – Asia

Warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata pełnej kwoty 650zł na konto:

Andrzej Dziedzic Palestra Pływania

Nr rachunku: 73 2490 0005 0000 4530 8321 0121

W tytule: imię i nazwisko, wyjazd joga

Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości, zapraszam do kotaktu.

Do zobaczenia na macie!

Asia