Przejdź do treści

PŁYWANIE - POZIOMY ZAAWANSOWANIA

Poniżej opisaliśmy, czym charakteryzują się poszczególne poziomy, aby ułatwić Ci wybór odpowiedniej grupy. W razie wątpliwości, przed dołączeniem do zajęć skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby poprzez krótki wywiad potwierdzić wybór. Trener może też zasugerować zmianę grupy po pierwszych zajęciach.

Nauka pływania 1 

Grupa od podstaw dla osób rozpoczynających przygodę z pływaniem, które chcą oswoić się z wodą i opanować podstawowe umiejętności, realizując nasz autorski program dla osób dorosłych „Pływackie ABC”.

W zależności od lokalizacji, zajęcia odbywają się na torze 25m (Ośrodek Inflancka) lub 50m (ośrodek CSR WUM) przy brzegu (tor skrajny). Dzięki temu zawsze mamy pod ręką murek, służący pomocą w chwilach zwątpienia ;).  

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

W ramach każdej grupy nauki pływania zajęcia prowadzone są sprawdzoną metodyką krok po kroku, a trener udziela indywidualnych wskazówek, więc nie musisz się martwić, że będziesz odstawać poziomem. Wszyscy zaczynają od zera, a to, jak szybko oswoisz się z wodą i zaczniesz pływać, zależy tylko od systematyczności i cech indywidualnych. Każdy człowiek uczy się w innym tempie, więc nie warto się stresować, że opanowanie danego ćwiczenia zajmuje Ci trochę dłużej, niż koledze/koleżance z grupy.

Na zajęciach będziesz oswajać się z wodą, wykonywać ćwiczenia oddechowe, uczyć się swobodnego utrzymywania na wodzie (tzw. ćwiczenia pływalności) oraz poznawać podstawowe treningi mające na celu poprawę wydolności organizmu.

W perspektywie sezonu będziemy dążyć do swobodnego poruszania się stylem grzbietowym, opanowania podstaw kraula (przepłynięcie 25-50m w płetwach), zapoznania z elementami stylu motylkowego (nogi + koordynacja ruchowa w płetwach).

Nie potrzebujesz pełnego kompletu sprzętu, żeby rozpocząć. Musisz mieć jedynie czepek, okularki, strój pływacki (kostium jednoczęściowy dla Pań i dopasowane kąpielówki, nie szorty dla Panów). Całą resztę potrzebnych rzeczy udostępni Ci Twój trener przed zajęciami.

Nauka pływania 2

Grupa dla osób oswojonych z wodą, które opanowały program „Pływackie ABC” i są w stanie swobodnie pływać grzbietem oraz znają podstawy kraula z wykorzystaniem płetw na krótkich odcinkach.

Kontynuacja zajęć dla pływaków (w pełni zasługujecie na to miano!) którzy przeszli kurs Nauki pływania 1 lub Intensywny Kurs Nauki Pływania na głębokiej wodzie (IKNP) i preferują pływanie na torze skrajnym o długości 25m (Ośrodek Inflancka) lub 50 metrowym torze nie skrajnym (ośrodek CSR WUM).

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Względem Nauki pływania 1, główne różnice będą dotyczyły tempa poruszania się w wodzie i większej objętości związanej z  dystansem przepłyniętym podczas treningu. Założenia „Pływackiego ABC” pojawią się w formie rozgrzewki, a w dalszej części zajęć należy spodziewać się: większej liczby ćwiczeń technicznych mających na celu doskonalenie stylu grzbietowego oraz stylu dowolnego (kraul), elementów stylu motylkowego w płetwach, nastawienia na poprawę fizycznych parametrów organizmu.

W perspektywie sezonu będziemy dążyć do swobodnego pływania stylem dowolnym (50-100m) oraz grzbietowym (100m) bez płetw.

Na pływalnię będziesz potrzebował trochę więcej sprzętu niż w grupie Nauki pływania 1. Przydadzą się płetwy, pływaczek i duża deska. Polecamy zakup worka pływackiego, dzięki któremu wszystko będziesz mieć w jednym miejscu. Dalej będzie możliwość skorzystania ze sprzętu klubowego, ale pierwszeństwo będą miały osoby z grup Nauki pływania 1.

Doskonalenie pływania 1

Grupa dla osób pływających stylem grzbietowym (min. 100m) oraz dowolnym (25-50m) bez sprzętu, na torze o długości 50m (nie skrajnym). Dla tych, którzy pokochali wodę i chcą dowiedzieć się jeszcze więcej o tajnikach pływackiej techniki oraz rozbudować swój potencjał fizyczny do poziomu swobodnego pływania bez płetw.

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Dużo ćwiczeń technicznych, mających za zadanie wypracowanie dobrych nawyków poruszania się w wodzie, nauka poprawnego oddychania przy każdym ze stylów pływackich, treningi mające na celu poprawę wydolności organizmu.

W perspektywie sezonu celem jest pływanie krótkich odcinków (25m) stylem motylkowym oraz pływanie zadań treningowych opartych na dystansach 200m z wykorzystaniem sprzętu.

Aby to wszystko osiągnąć, Twój worek pływacki powinien zawierać: płetwy, pływaczek, deskę, fajkę pływacką.

Doskonalenie pływania 2

Grupa dla osób pływających swobodnie stylem grzbietowym oraz dowolnym (kraulem) bez sprzętu, na torze o długości 50m, minimum odcinków 6x50m. 

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Zaawansowane ćwiczenia techniczne, nauka poprawnego rytmu pływania przy każdym ze stylów, realizacja zadań treningowych w ujęciu czasowym, treningi mające na celu poprawę wydolności organizmu.

W perspektywie sezonu dążenie do pływania krótkich odcinków (25-50m) stylem motylkowym w sprzęcie lub bez oraz pływania zadań treningowych opartych na dystansach 300m z wykorzystaniem sprzętu oraz bez niego.

Twój worek pływacki powinien zawierać: płetwy, pływaczek, deskę, fajkę pływacką.

Poziom średnio zaawansowany

Grupa dedykowana osobom pływającym swobodnie każdym stylem, realizująca wielokrotnie odcinki kraulowe min. 200m bez sprzętu, z zachowaniem dobrego samopoczucia, ale nie bojącym się większego zmęczenia po treningowego.

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Ćwiczenia doskonalące technikę pływania wszystkimi czterema stylami, praktyka różnych technik oddychania, treningi mające na celu poprawę wydolności organizmu.

Celem jest wydłużenie odcinków przepływanych kraulem (400m) i grzbietem (300m) z zachowaniem tlenowego charakteru wysiłku oraz wzrost prędkości pływania na odcinkach 50-100m.

Twój worek pływacki powinien zawierać: płetwy, pływaczek, deskę, fajkę pływacką, łapki.

Poziom zaawansowany

Grupa dla osób potrafiących pływać każdym stylem, również z przeszłością zawodniczą, szczególnie dla planujących udział w zawodach. Dzięki treningowi pojemności tlenowej i beztlenowej będziecie mogli doświadczyć na własnej skórze, jak przygotowują się do startów najlepsi sportowcy na świecie. Odpowiednie miejsce dla spragnionych wyzwań! Pomożemy Ci przygotowywać się do wyścigów i osiągnąć własne, sportowe cele (lub po prostu czerpać satysfakcję z poprawy wyników lub samego treningu).

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Ćwiczenia doskonalące technikę pływania wszystkimi czterema stylami, praktyka różnych technik oddychania, intensywne treningi mające na celu poprawę wydolności organizmu, regularne testy sprawdzające, uwzględnienie indywidualnych celów treningowych uczestników, dla chętnych wspólne przygotowywanie się do startów w zawodach.

W perspektywie sezonu poprawa osiąganych rezultatów.

Twój worek pływacki powinien zawierać: płetwy, pływaczek, deskę, fajkę pływacką, łapki.

Kraul

Grupa dla miłośników pływania stylem dowolnym. Wymagana umiejętność przepłynięcia 400m kraulem z zachowaniem dobrego samopoczucia.

CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ?

Treningi rozwijające pojemność tlenową oraz beztlenową organizmu, różnorodne ćwiczenia techniczne do kraula poprawiające świadomość ruchu i przemieszczania w wodzie. Wykorzystanie stylu grzbietowego i motylkowego w ramach wszechstronnej rozgrzewki.

W perspektywie sezonu swobodne pływanie zarówno szybkich, krótkich odcinków (15-50m) jak i długich wypływań (400-800m).

Twój worek pływacki powinien zawierać: płetwy, pływaczek, deskę, fajkę pływacką, łapki.